• Cοαching, Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας

Αρθρογραφία

 

Όταν μιλάμε για επιχειρηματικότητα η έννοια της δικτύωσης αποτελεί καθοριστικό παράγοντα είτε για την αύξηση των πωλήσεων, είτε για την γνωριμία νέων συνεργατών, είτε απλά και μόνο για την επαφή με νέες ιδέες, εμπειρίες ερεθίσματα. Ωστόσο πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί μία εποχή που εκδηλώσεις, συνέδρια ακόμα και οι συναναστραφείς για ένα ποτό είναι περιορισμένες ως μη υπαρκτές;


Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα, στις νέες συνθήκες. Το σίγουρο είναι ότι ελεύθερος επαγγελματίας, επιχειρηματίας ο οποίος χαρακτηρίζεται ήδη από δημιουργικότητα θα βρει νέους τρόπους για την δικτύωση του. Όταν μιλάμε για δικτύωση μιλάμε την επαφή μας με άλλους ανθρώπους, επομένως η έννοια της επαφής δεν έχει χαθεί εξαιτίας του κορονοϊού, κάποιας μάσκας ή επειδή δεν μπορούμε να πάμε στα μπουζούκια. Αντιθέτως είναι ευκαιρία να εστιάσουμε στις υπάρχουσες γνωριμίες, στις επαφές σε γκρουπ, που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Και έτσι να κατευθύνουμε τις ενέργειες μας, το χρόνο και τα χρήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Ένας από τους τρόπους που μπορεί να επιτευχθεί αυτό είναι με την εγγραφή σε online γκρουπ, σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το linkedin. Επίσης ανάλογα με τον κλάδο, που ανήκεις μπορείς να εγγραφείς και να συμμετάσχεις σε διάφορα forum, όπου εκεί πέρα των θεμάτων που συζητιούνται είναι ευκαιρία να γνωρίσεις καινούριους ανθρώπους, που ως τώρα ο καθένας ήτανε διασκορπισμένος. Μία άλλη άποψη είναι να εστιάσεις στις επαφές του κινητού, και να αρχίσεις την προσωπική επαφή με αυτούς τους ανθρώπους που μπορεί να είχες ξεχάσει, να είχες αμελήσει, κάνοντας απλά μία συζήτηση και θυμίζοντας την παρουσία σου.


Σε καθημερινή βάση επικοινωνούμε, συναναστρεφόμαστε με έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπων, ωστόσο πολλές φορές δεν σκεφτόμαστε ότι αυτή μπορεί να είναι και μία επαγγελματική επαφή. Περιμένουμε να πάμε σε κάποιο συνέδριο για να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους. Δεν είναι τυχαίο που οι έρευνες λένε ότι είναι πιο οικονομικό να συντηρήσουμε τους υπάρχοντες πελάτες από το να αποκτήσουμε νέους πελάτες. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τις επαφές μας, δηλαδή μην εστιάζουμε μόνο στη δημιουργία νέων. Χρειάζεται παράλληλα να κινείσαι σε δυο άξονες, από τη μία η συντήρηση και ενεργοποίηση των επαφών που ήδη έχεις και η δημιουργία νέων επαφών, νέων κύκλων. Κάθε σπόρος χρειάζεται νερό για να βγάλει καρπούς, έτσι και οι επαφές, με μια φορά δεν είναι σίγουρο και άμεσο το αποτέλεσμα, χρειάζεται χρόνος και υπενθύμιση της παρουσίας μας.

×

offer